WSO inviterer medlemmer til en åpen og reflekterende samtale om håp. Samtalen åpner for ulike perspektiver der ingenting trenger å være rett eller galt. Vi vil invitere deg til en kveld der du er velkommen til å lytte, reflektere og delta i samtalen slik det føles best for deg.
Invitasjon til WSO medlemsmøte i Oslo og på Zoom.
Onsdag 27. mai kl. 18.00 – 20.30
Batteriet Oslo, Storgata 32, inngang på høyre side av hovedinngangen til Gunerius kjøpesenter, 3. etg. Det står Batteriet på dørklokka.
Det er også åpent for å delta via zoom for medlemmer andre steder i landet. Da må du melde deg på til post@wso.no, så får du tilsendt en zoom-lenke før møtet. Se mer informasjon lenger ned.
Medlemsmøte er en mulighet for medlemmer i WSO til å møtes, bli kjent og snakke sammen.
Vi inviterer til en åpen og reflekterende samtale om håp.
Livet kan ses som en reise. I kveld er ikke målet å komme frem til en destinasjon. Samtalen vil gjenspeile reisen og ha rom for blindveier, u-svinger, godvær og uvær, hvileskjær og tunge motbakker. Men også muligheten for at det finnes ly, kraft og trygghet på veien.
Kanskje vil du kjenne deg igjen i noe. Kanskje vil du møte på motsetninger. Samtalen åpner for ulike perspektiver der ingenting trenger å være rett eller galt.
Vi vil invitere deg til en kveld der du er velkommen til å lytte, reflektere og delta i samtalen slik det føles best for deg.
Program:
18.00: Velkommen
18.05: Linda og Marie deler av sine erfaringer om hva som holder håpet oppe og gir mot i mørke
18.35: Marie, Mette og Linda samtaler om hva som kan gi styrke og håp i en verden med mye urettferdighet og smerte
19.00: Pause
19.15: Deltakerne i rommet og på zoom inviteres inn i samtalen
19.45: Sosial mingling med enkel servering
20.30Medlemsmøtet er slutt
Litt om de du møter:
Linda Galåen, styremedlem i WSO.
Linda foreleser og skriver om forskjellige tema innen psykisk helse, og snakker både ut fra egen erfaring og tilegnet kunnskap. Hun har spesielt fokus på menneskemøter, traume-behandling og dissosiasjon. Hun er utdannet barnevernspedagog.
Hilde Marie Rekstad/ Marie, varamedlem styret i WSO.
Tjue års erfaring med medikamentell behandling, samt ECT og langvarige innleggelser i akuttpsykiatrien. Brøt med psykiatriens sykdomsmodell og medikamentell behandling i 2015 etter medikamentforgiftning. Forfatter av boken «Ellers får du klare deg selv. Når følelser behandles som sykdom» (Calidris, 2025). Yrkesbakgrunn fra pedagogisk-psykologisk rådgivning. Er nå redaktør og skribent i Mad in Norway.
Mette Ellingsdalen, leder i WSO
Hun jobber for opphør av tvangs-psykiatri, og at mennesker i krise skal få reelle valg til støtte og hjelp på egne premisser, inkludert medisinfrie behandlingstilbud. Hun har tidligere lang erfaring som pasient i psykisk helsevern, og med å frigjøre seg fra systemet og medikamentene som etterhvert skadet mer enn det hjalp henne.
Til dere som deltar via zoom:
Programmet frem til pause vil ha god lyd. Etter pausen vil spørsmål og kommentarer fra rommet bli delt uten mikrofon. Da kan vi ikke love at lyden bærer, så det kan være vanskeligere å følge like godt.
Det vil være mulig å legge inn spørsmål og kommentarer i chatten på zoom. Disse vil bli delt på lik linje som kommentarer fra rommet.
Zoom-møte stoppes når samtalen avsluttes, ca kl 19.45.

